CPC (Cost Per Click) Nedir? Nasıl Hesaplanır?

CPC (Cost Per Click) Nedir? Nasıl Hesaplanır?

CPC (Cost Per Click); yani“Tıklama Başına Maliyet” (TBM); isminden de kolayca anlaşılabileceği gibi ödemeli reklamcılık anlamını taşır. Reklam kampanyası üzerindeki her bir tıklamanın maliyetini veya eşdeğerini ölçmek için kullanılan bir dijital pazarlama yöntemidir. Ücretli arama kampanyalarınızın başarısını ve yatırım getirisini belirleyen bir ölçümdür.

CPC Nasıl Hesaplanır?

CPC (cost per click) hesaplayabilmeniz için kullanacağınız formül;

Bir reklam verenin ödediği ücretin tıklama sayısına bölünmesiyle elde edilen maliyettir. Örneğin, bir reklam veren 42 tıklama alan bir kampanya için 150 TL ödediyse, CPC(cost per click) 3,57 TL olur.

(150/42 = 3,571).

cpc formulu

Google Reklamları, diğer kanallardan bağımsız olarak yayınladığınız kampanyaların performansına odaklanır ve tüm dönüşümlerin reklam ile etkileşimlerini kontrol eder. Müşterinin satın alma sürecindeki en son noktada Ads kampanyasının etkili olup olmadığına bakar ve bunu ücretli reklamla ilişkilendirir.

AdWords dönüşümü, ücretli arama reklamındaki son tıklamaya bakar, eğer kullanıcının ücretli arama ağı reklamlarıyla etkileşimi varsa, önce bir Alışveriş reklamıyla ve sonra da Remarketing yoluyla alışverişe dönüşecektir anlamını taşır.

Google Analytics yardımıyla web sitesinde yapılan her satın alma işlemini analiz edebilirsiniz. Buradan kullanıcının Doğrudan değil de, satın almadan önce etkileşime girdiği son sayfaları da görebilirsiniz.

CPC (Cost Per Click) Nasıl Optimize Edilir?

Başarılı bir CPC (Cost Per Click) kampanyası oluşturmak, çok fazla ince ayar ve planlama gerektiren zorlu bir iştir. bunu optimize etmenin en iyi yolu, kampanyalarınızın farklı reklam gruplarını iyice analiz etmek olacaktır.

Kampanyalar birkaç farklı reklam grubu içerebilirler. Örneğin, bir 11.11 Satış kampanyası yürütüyorsanız, ürünlerinizin her biri için farklı reklam grupları oluşturabilirsiniz. Reklam Grupları, düzenli olmanıza yardımcı olur. Sattığınız her ürün için ayrı bir reklam grubu oluşturmalı ve daha sonra ilgili bir reklam grubundaki ürünler için farklı reklamlarla deneme yapmalısınız.

CPC (Cost Per  Click) temelini oluşturan anahtar kelimeler ilk kontrol edeceğiniz yerler olmalıdır. Rakiplerinizin sık kullandığı popüler anahtar kelimeleri, rekabete açık anahtar kelimelerin (daha çok para harcayabileceğiniz; rekabete açık fakat daha fazla dönüşüm elde edeceğiniz anahtar kelimeler) analizini ve hedef kitlenizin sık arama yaptıkları anahtar kelimeleri araştırmanızı tavsiye ederiz.

Negatif anahtar kelimeleri kullanmaktan çekinmeyin. Onlar sizin reklam kampanyalarınızın yanlış kullanıcılara gösterilmesini engelleyeceklerdir. Sosyal medya reklamlarının anahtar kelime ilkesine dayanmadığını bilmelisiniz. Bu kampanyalar demografik bilgiler ve ilgi alanları merkezli yönetilmekte ve baz alınmaktadır.

Sonuç

Reklam kampanyanızdan yüksek performans ve dönüşüm elde etmek istiyorsanız eğer, bunun için yine aynı ölçekte bir reklam metni hazırlamanız gerekecektir.  Reklam metninizi hazırlarken aşağıdaki 3 temel bileşene dikkat etmenizi öneririz!

  • Özellikler,
  • Avantajlar
  • Harekete geçirme butonları (CTA – call to action)

Kullanıcıları analiz ederken şu şekilde düşünebilirsiniz; Kullanıcılar bir ürün veya hizmet satın almak için değil, sorunları çözmek için online olarak arama yaparlar ve bu nedenle öncelikle faydalara odaklanmak çok önemlidir. Ancak, bu durumda tıklama oranını artırmak içinde her üç unsur da devreye girmelidir.

Dönüşüm sağlayan ziyaretçilerin yüzdesini en üst seviyeye çıkarmak için amaca yönelik hazırlanmış açılış sayfalarına ihtiyacınız vardır. Bir açılış sayfası tasarlarken, en önemli öğeleri göz önünde bulundurup onları analiz etmeyi ihmal etmeyin!